16 Temmuz 2012 Pazartesi

Gazili Veliler olarak başlattığımız imza kampanyası metni



Mayıs ayında başlattığımız imza kampanyası çerçevesinde 10 binden fazla imza topladık. Ve çalışmamız hala devam ediyor. 

İmza Metnimiz:
1- 4+4+4 eğitim sistemi, çocuklarımızı hangi koşullarda eğitim alacakları belli olmayan bir döneme itmektedir. Zorunlu eğitimin süresi, içeriği ve teknik yapısı ideolojik kaygılarla değil bilimsel veriler ve toplumun ihtiyaçları doğrultusunda yeniden düzenlenmelidir.
2- Eğitim her düzeyde parasız ve zorunlu olmalıdır.
3- İkinci 4 yıllık eğitim aşamasında meslek seçimleri kaldırılmalı; mesleki seçimler 16 yaşından önce yaptırılmamalıdır.
4- Ana sınıfları ilkokul ve ortaokuldan bağımsız düzenlenip zorunlu ve parasız olmalıdır.
5- 4+4+4 kademeli eğitim sistemi, alt yapısı oluşturulmadan hayata geçirilmemelidir. Okul sayıları artırılıp yeni yapılan okullara yeterli öğretmen ataması yapıldıktan sonra ilköğretim binaları ayrılmalarıdır.
6- İlköğretim okullarının ortaokul ve ilkokul olarak ayrıştırılmasına geçiş prefabrik vb eğitime elverişsiz ortamlarda değil öğrencileri öğretmenlerinden ayırmadan, çağa uygun binalarda yapılması gerekir.
7- Eğitim sistemi siyasete alet edilmemeli; insanlar arasında sınıf farkı yaratmadan din, dil, ırk ayrımı gözetilmeden herkese eşit bir eğitim sistemi uygulanmalıdır.
Biz aşağıda imzası bulunan bu ülkenin yurttaşları siyasal amaçlara göre şekillenen bir eğitim sistemi değil akla, çağa ve toplumun gerçek ihtiyaçlarına hizmet eden bağımsız bir eğitim sistemi istiyoruz.
Adı                                               Soyadı                                                             İmza Meslek





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder