9 Ekim 2012 Salı

4+4+4'ü uygulatmayacak, prefabrik okulları başınıza yıkacağız!


   

4+4+4 eğitim sistemiyle temel eğitimin parasız olması yasalardan da silinmiş, paralı eğitimin önündeki her türlü engel  ortadan kaldırılmış oldu. 4+4+4 eğitim sistemine karşı mücadele ederken parasız eğitim hakkı için de mücadele ediyoruz.

4+4+4 eğitim sistemiyle asıl hedef çocuklarımızın kat kat artan gericilikle sersemletilmesi ve itaatkar bir nesil haline getirilmesidir. Daha 10 yaşında kapitalizmin torna tezgahından geçen bir nesille toplumu biçimlendirmek, ucuz işgücüyle karlarına kar katmak istiyorlar. Bu yasayla, eğer mücadele etmez ve uygulanmasını engelleyemezsek çocuk işçilik için kapılar sonuna kadar açılmıştır.

Altyapısı bile oluşturulmadan uygulamaya sokulan bu yasa kalabalık sınıflar, yetmeyen derslikler, 5 yaş çocuklarına uygun olmayan tuvalet-lavabolar olarak bize geri döndü. Yetmedi, öğretmenlerimiz norm kadro olarak bizlerden kopartıldı. Çocuklarımızı ve kendimizi bir kaosun içerisinde bulduk. Artık yeter! Çocuklarımız kobay değil.  Kapitalistlerin çocuklarımızın eti, kemiği, geleceği üzerinden karına kar katmasına izin vermeyeceğiz.

Daha önce ifade etmiştik, bir kez daha haykırıyoruz:
Çocuklarımızın nasıl bir eğitim alacakları konusunda sözümüzü söylemek istiyoruz. Biz ne çocuklarımız kindar, ne de dindar olsun istiyoruz. Çocuk işçiliğe de, paralı eğitime de karşıyız. Çocuklarımızı altyapısız eğitim sisteminizin kobayı yaptırmayacağız. Prefabrik okullara çocuklarımızı göndermek istemiyoruz.

Gazi mahallesinde birçok okula sınıfların yetersiz kalmasından dolayı prefabrik sınıflar konduruluyor. Gazi İlköğretim Okulunda da prefabrik okul için temel atıldı. Biz mücadele etmezsek uygulamaya geçirilecek. Çocuklarımız bu sınıflara kaydırılacak.

Prefabrik okullara karşıyız;
- Çünkü, çocuklarımız prefabrik okullarda yazın sıcakta pişecek, kışın ayazda donacaklar.
- Çünkü, çocuklarımız hücre gibi küçük prefabrik sınıflarda, tıkış tıkış halde eğitim alacaklar. tabii buna eğitim denebilirse...

Ne istiyoruz?
- Derme çatma, kondu tarzı okullarda değil, her yönüyle çocuklarımızın gelişimine uygun fiziki şartlara sahip binalarda eğitim yapmalarını istiyoruz.
- Eşit, bilimsel, parasız, anadilde eğitim istiyoruz!
- Zorunlu din dersinin de, sözde seçmeli uygulamada zorunlu olan din derslerinin de kaldırılmasını istiyoruz!
- Savaşa değil, eğitime bütçe istiyoruz!
- Her türlü gerici, ırkçı, piyasacı eğitime hayır diyoruz!
- 4+4+4 eğitim sistemine ve burjuva eğitim sisteminin her türlüsüne hayır!
                                                                                              Gazili Veliler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder